Writing Is Just A Gift

Writing Is Just A Gift

Saturday, May 7, 2011

Restu???

Hari ni aku dpt pgalaman baru...
jdik tukang bawak hantaran untuk pengantin lelaki...
tp yg sadisnyer...aku ta kenal langsung siapa pengantin tuh...
yg aku kenal rummate aku jer sb pengantin tuh jiran dia...

aku dpt taw, pengantin lelaki yg brumur 28 tahun tuh kawen ngn janda ank 3 um0 32 tahun....
0k...n0rmallah tuh...tp yg ta n0rmal di sini penglibatan kuarga belah lelaki...
yg dtg cuma mak pengantin,kakak n abg ipar wif their 2 children...
sadis bt0l...sumer gara2 kuarga belah laki ta restu dia kawen janda...

hey,wth???
da j0doh so takan na dibangkang??
lgp0n mak pengantin da restu s0 kuarga len patuh jer la...
na kata janda tuh na rampas harta, aku tgk laki tuh bese2 jer...
mmg sdey aku tgk majlis td...tp mujur gak kuarga blah p0mpuan yg ramai meriahkan majlis...
n tg plg aku respek skali jiran tetangga dia...
walaup0n tadew kene ngene, tp still menghulurkan bantuan as a famly 2 the groom...

bg ak,restu mmg penting terutama skali restu mak n ayah...
dulu aku da merasa cne hubungan tnpa restu d0rg...tak kemana p0n...
skg pglaman da ngajar aku erti dewasa n erti id0p sebenar...
psl kes td, pndapat aku lar...tak salah p0n kalu kalu c teruna na kt janda...
lbeh baek restu aje dr jadikk d0sa plak nnt...tak pepasal lak...

lagip0n aku ase laki tuh mgkn sygkn bini janda die tuh sb even ta bape na lawa (mak andam makeup mmg superb!) n da ada ank 3 still na kt pmpuan uh...gentlemen wut???
aperp0n majlis td ta sia2...
aku plak jdik fl0wer gurl gtuh...hahahaha~~~
kwn aku lak 0verexcited sb die p0n rse cam na kawen gk...hahaha...gatal...

Aku pun ta lepas gk berangan cmtuh...
yg penting hubungan mesti dpt restu kedua blah kuarga...
da restu baru la aman bahagia rumah tangga...bet0l ta????

p/s: kalu aku kawen nnt...aku na wat 3 mjlis... mjlis kt uma aku (pucg), uma laki, then kt kamp0ng aku di Tawau Sabah~~~ (^_^)<3

No comments:

Post a Comment